2010. december 21., kedd

Hargitai Advent


Hargita tetején áll egy ősöreg fa,
Annak oltalmában pihent meg Mária.
Tombolt a förgeteg, szél hordta a havat,
A nagy fának alja mégis száraz maradt.

Sűrű, sötét felhő fedte a csillagot,
Betlehembe utat bizony nem mutatott.
Mégis fény ragyogott be az éjszakába:
Csodafiú szarvas ezer gyertyaszála.

A nagy fényességre az erdei vadak
Máriához gyűltek mind a nagy fa alatt.
Szarvasok és nyulak, medvék és farkasok
Bújtak mellé, szájuk mind meleget hozott.

Kitisztul az idő már kora hajnalra,
Csodaszarvas háton ment tovább Mária.
Harkály kopogása jelezte az utat,
Ami Betlehembe, Józsefhez eljuttat.


10 megjegyzés:

  1. Igazi karácsonyi vers. Mintha egy vallásos ember írta volna.

    VálaszTörlés
  2. A Karácsony alapjában véve keresztény ünnep. Én nem vagyok vallásos, de, amíg engem nem támadnak, egyrészt tiszteletben tartom mások személyes érzelmeit, másrészt nem vagyok hajlandó lemondani népem hagyományairól azért, mert van olyan ember ebben az országban, aki legszívesebben mindenkit kiirtana, aki nem azt szajkózza, amit az ő fejébe belevert valaki.
    Én magyarnak születtem, és nekem akkor is fontosak népemnek a hagyományai, ha nem járok tollfosztóba esténként, és nem földes padlójú csűrben tanultam meg azt a mintegy 50 táncot és három-négyszáz népdalt, amit tudok.
    Sok köze ennek ugyan nincs a karácsony váráshoz, de ide kívánkozott.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a verset ha osztályozni kéne,nálam nagyon jó helyezést kapna!:)
    A hozzá szólásodról ez az idézet jutott eszembe:
    "Nekem áldott az a bölcső,
    mely magyarrá ringatott."
    Arany János

    VálaszTörlés
  4. Ha valaha újra a tanítói pályára sodor az élet, és a fenyőünnepségen műsort kell adnunk, vagy ha a lányomnak kell ott verset mondani, engedélyt fogok kérni tőled ennek előadására

    VálaszTörlés
  5. Semmi akadálya, bár nem mindenkitől kaptam rá jó "osztályzatot". A virtus.hu-n volt, aki eléggé lehúzta, bár ő más írásaimat is lehúzza ugyanígy.

    VálaszTörlés
  6. Megnéztem ott a hozzászólásokat.
    1 a hány ellen? :)
    Elolvastam egy írását. Ne kövezz meg, de maradok nálad, itt jól érzem magam és tetszik, amit itt találok

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.